torsdag, mai 12, 2005

Leira 12.05.2005

Tok en tur ned i Leira kl. 21:00 i kveld. Det var stam som var målet. Kastet uti litt brød for å se om det var noe liv. Lite fisk oppe. Hadde et par som tok agnet, men dem ville ikke sitte. Så at dem tok med brødet under vann, men dem hadde det bare i kjeften og brødet fulgte med når jeg gjorde tilslag.
Nå var det flere fisker rett nedenfor meg. Flere ganger tok dem med brødet under vann, hver gang jeg gjorde tilslag fulgte brødet med opp. Ble litt frustrert, for nå var det mye fisk der. Neste gang skulle jeg gi den bedre tid. Det hjalp. Fikk opp en vederbuk på 880 gr. Etter det ble det stille en stund. Kastet jevnlig ut brød. Så begynte det å bli liv igjen. Nå var det litt lenger ned og nedenfor masse kratt og busker som lå uti vannet. Var litt leit å få agnet riktig i strømmen så ikke sena hang seg fast i kvistene. Etter en del prøving fikk jeg lagt agnet riktig. Var litt leit å se agnet for det hadde begynt å mørkne. Så plasket det der jeg trodde brødet var, ventet litt, så gjorde jeg tilslag. Etter en kort og slapp fight fikk jeg landet den. Nok en vederbuk. Denne var pen. Prøvde først med 2 kilos vekta og håpet den bunnet. Det gjorde den. Gull da er det vel pers, tenkte jeg. Persen fra før var 2050 gr. Måtte da opp med 5 kilos vekta. 2100 gram minus pose. 2080 gr - 50 cm og forbedring med 30 gr.

Det var bursdagsgaven sin det.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hmm I love the idea behind this website, very unique.
»

1:19 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home