torsdag, april 20, 2006

Glomma 20.04.2006

Nå har jeg vært ute å fisket 4 ganger uten å få noe, så nå var jeg klar for å få fisk. Turen gikk til Glomma, på Sørumsand siden. Vi fisket en del der for mange år siden. Da fikk vi lake helt ut til mai. Brodern tok rekordfisken sin der, 3,7 kg ferdig gytt.
Rigget til med to stenger etter lake med makrellfilet som agn. Brukte også en stang som jeg brukte litt forskjellig agn: reke, løkpølse og mark. Denne skulle jeg prøve å lure opp vederbuk eller stam med.

Ferdig rigget med min nye rod pod.




Begynte nok litt for tidlig. Begynte å fiske litt over kl.18:00 Hadde vel fisket i ca. 2 timer før det første nappet. Den satt ikke, men det nappet igjen etter noen minutter. Den satt. Det var en liten lake på litt over halvkiloen. Etter dette var det rolig en stund, men når det begynte å mørkne løsnet det litt. Fikk 2 til og mistet 1. Hadde 5 napp i tilegg som ikke ville sitte.

Dagens største, en enøyd lake på 1520 gram.






Den siste fikk jeg kl. 22:30. Den var på 1200 gram. På stangen jeg fisket etter stam og vederbuk med, hadde jeg ikke et napp. Er nok ikke akkurat noen godplass for stam og vederbuk.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»

1:19 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home