fredag, august 11, 2006

Karpetur 07.08.2006

Begynner å bli klar for pers på karpe. Persen er på 660 gram, og den må forbedres i år. Reiste til vannet litt bedre rustet enn jeg har vært før. Rigget og la ut 3 stenger. Så var det bare å sette seg til å vente. Var litt trøtt så jeg duppet av i stolen.

Ble brått vekket av nappvarsleren. Merkelig hvor fort en blir lys våken og klar av den lyden. gjorde tilslag og kjente det var tungt i den andre enden. Etter noen sekunder ble det slapt i den andre enden. Neeeii. Sveivet inn å så til min store fortvilelse at knuten ikke hadde holdt. Dette var en skikkelig tabbe. (vurderte å ikke skrive om det. Flaut)

Sveivet inn de ande stengen for å sjekke knutene. De var ok på de andre stengene. Typisk at jeg skulle få på fisk på den jeg hadde slurvet med knuten. Ja, ja får ta det som en lærepenge. Det satt en bitte liten karpe(under 100 gram) på en av stengene da jeg sveivet inn for å sjekke knutene.

Det blir en ny tur hit de nærmeste dagene. Skal ha karpe på over 2 kilo før sommeren er omme.