søndag, mai 25, 2008

Art nummer 50 ble en hai.

21.05
Skulle i møte i Drammen i dag, og tenkte at jeg samtidig kunne ta en rekognoseringstur etter småflekket rødhai. Tanken var å sjekke ut plassen og komme tilbake senere når jeg kunne fiske utover natten.. Kl. 21 hadde jeg på noe som var tyngre enn alle småsei og microtorsker jeg hadde fått. Var veldig førnøyd når jeg så noe langt og småflekket som kom til overflaten.



Fin fisk!! Hadde egentlig regnet med at jeg måtte sitte noen netter for å få den. Den ligger ofte sovende på bunnen om dagen, og jakter etter noe å spise på natten. Da tar den småfisk, krepsdyr og bløtdyr. Den tar også død fisk. Denne tok på en bit makrell, fisket på ca. 30 meters dyp.


890 gr. - 63 cm. Den kan bli opptil 1 meter og 1,8 kg. Norgesrekkorden er på 1230 gr.
Den føder ikke levende unger som mange haiarter gjør.

Her svømmer den ut i sjøen igjen, så den kan vokse seg større til neste gang den skal bite på hos meg.