fredag, august 11, 2006

Karpetur med full klaff 10.08.2006

Fast bestemt på at nå skulle jeg ha karpe på over 2 kg, reiste jeg igjen til samme vannet jeg var på mandag.Hadde ordnet meg fri fra jobben dagen etter. Nå satte jeg meg til 50 meter bortenfor. Rett utenfor meg var det et vannliljebelte. La 2 av stengene i nærheten av det, og den tredje litt inn i en liten vik. Hadde litt trua på der jeg la den tredje stangen. Fisket to av stengene med 16 mm boilies og 14 mm på den midterste.

Må regne med en del tid mellom hvert napp når en fisker etter karpe, så jeg rigget en stang til for duppmeite. Fikk vel ca. 10 små suter før værgudene fant ut at jeg hadde det for fint. Det regnet så kraftig at jeg måtte søke tiflukt under noen trær.

Hadde ikke stått der lenge før det hylte i nappvarsleren. Det var på stanga som lå inn i vika. Gjorde tilslag, og fisken satt. Fikk fisken ganske raskt nærme land, og så at den var stor. Etter jeg fikk se fisken, tror jeg dette er den mest nervepirrende fight jeg har hatt. Den var stor. Ivertfall stor for det vannet. Etter et par utras lå den i håven. For en fisk.

Når jeg hadde fått avkroket den, målt og veid, hørte jeg et skikkelg leven. Det var ei and som hadde tatt boiliesen som lå på land. Fikk tauet den inn, men fikk ikke ut kroken. Kuttet sena, så jeg håper det går bra med den.

Nå var det på tide med en fotoseanse med selvutløser.

3580 gram- 60 cm.


Fikk fisken litt over kl 20, og var mere enn godt fornøyd med turen. Rigget ikke opp igjen stangen som anda hadde tatt på. Gikk vel bare rundt å surra med et stort smil, sendte noen meldinger og tok noen telefoner.

Sto i telefonen når det hyler i nappvarsleren igjen. Brå avsluttning på samtalen, og gjør tilslag. Fast fisk igjen. Kjenner at denne er mindre, men må bruke litt lenger tid på å få den inn. Den går seg fast i vannliljebeltet. Får den til slutt løs og kan håve karpe nummer to.

2020 gram - 50 cm.


Hadde planlagt å sitte utover natten, men bestemmer meg for å rigge ned å dra hjem. Er jeg kjempefornøyd med turen uansett. Er blaut tvers igjennom og det begynner å bli litt kaldt.

Fikk begge på 16 mm boilies.

Går fortsatt bare rundt å smiler.