torsdag, mai 19, 2005

Leira 19.05.2005

Dag og jeg tok en tur i elva i dag for å se om det var no' liv i gjørsen. Fikk en telefon av en som hadde fisket på lørdag, han hadde fått 4 stykker. Største på ca 6 kg. Blir inspirert av sånn.

Vi hadde fisket i ca. 3 timer før Dag hadde det første nappet. Den satt. Gjørs på 2,3 kg. Etter det var det helt dødt. Utpå kvelden ble det litt kjølig, så jeg gikk opp i bilen for å hente genser. Da peip det i nappvarsleren. Løp ned, men det var for sent. Det var det som var av napp på 8 timer.

Siden gjørsen ikke var på hugget, prøvde jeg litt med brød. Det var noe vederbuk som var oppe og snuste på brødet, men ingen som tok. Etter en stund begynte det å plaske skikkelig. Den var ikke forsiktig i det hele tatt. Var over vannet når den tok brødet, flere ganger. Stor stam tenkte jeg. Kastet ut der den sist var oppe. 3 sekunder, så plask, den satt. Fisken var helt vill, så for meg fisk godt over 2 kilo. Ble litt skuffet når den lå i håven. Ja,ja, 1710 gram. Har fått mange stam som har vært større enn den, men tror ikke noen av dem har fightet sånn.

Fikk en mindre stam til. Underkant av kilo'n.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Super color scheme, I like it! Keep up the good work. Thanks for sharing this wonderful site with us.
»

1:19 p.m.  

Legg inn en kommentar

<< Home