tirsdag, juni 06, 2006

Dynovika 05.06. Stor stam.

Tok turen til Dynovika i dag for å se om det var mulig å forbedre persen min på asp. Håvet først opp noen lauer og satte ut en bunnmeite stang. Kastet med spinner og sluk etter aspen. Trond som var med fikk fort en asp. Veide den ikke, men tipper den veide 150 gram :-)

Napp på bunnmeitestanga, dagens første for meg. Gjedde på 3 kg blank. Trond fikk rett etter på ei gjedde på ca 2,5 kg og en gjørs på 1,65 kg.

Da jeg egentlig er skapt til meiting og ikke til å stå å kaste i timesvis, satt jeg ut ei stang med reke. Tenkte det var mulighet for vederbuk. Kanskje aspen også liker reke. Napp etter få minutter, og opp kom min første stam fra Dynovika. Den veide 1200 gram. Har fått mye vederbuk der inne, men ikke stam. Agnet og kastet ut igjen. Napp etter noen minutter igjen. Denne var større og fightet bra. Trodde en stund det kunne være asp, men opp kom nok en stam på pene 2280 gram / 53 cm.



Dette er den nest største stammen jeg har fått. Etter veiing og fotografering fikk den friheten tilbake

Fikk ei gjedde til og noen brasmer på reke.

Satt en annen der som fikk 2 asp på ca. 2,5 kilo på bunnmeitet laue. Han hadde også fått 2 asp på samme metode 2 dager før.