lørdag, mars 17, 2007

Glomma 16.03. Lake og vederbuk.

Etter 5 turer ut siste uken med 5 laker som resultat, løsnet det litt.

Har vært 2 turer i Nitelva etter gjedde. Eneste action er at jeg har hatt på ei gjedde. Men nå har jeg kjøpt meg jerk utstyr, så nå blir det storgjedde :roll:

Tre turer i Glomma etter lake har gitt en lake som såvidt har passert 1 kg. + 4 laker fra 600 gram og nedover.

Gårsdagens tur gikk til Glomma ved Sørumsand. Satte ut 2 stenger etter lake agnet med makrell, og en stang med feeder og reke som agn.

Det blåste rimelig kraftig, så det var vanskelig å se nappene. På stengene etter lake var det stille, men den med reke hadde jeg flere napp på. Hadde problemer med å få kroket dem. Etter 3-4 napp uten fast fisk, satt den endelig. Opp kom årets første vederbuk.

1050 gr.

Mistet etter hvert litt troen på lake i dag, men etter 2,5 time nappet det forsiktig. Tilslag og fast fisk. Kjente at denne var større enn dem jeg har fått før i år.

Årets største lake. 1440 gram


Fikk etter dette en vederbuk til (ca 900 gr) og en microlake.