tirsdag, juli 04, 2006

Litt mere artsjakt 03.07.2006

Turen i dag startet i Groruddalen. Prøvde litt i en bekk etter bekkerøye, men den var lite bitevillig. Fikk ikke lurt opp noen, så jeg får ta turen dit igjen senere når det ikke er så varmt.

Reiste videre til et vann i Asker med solabbor. Var der en tur forige uke, men da regnet det og jeg kunne ikke se noe ned i vannet. Ikke lett å blindfiske etter den, for det kryr av småsørv der.
Nå når det var sol, var det lett å se ned i vannet. Utenfor der jeg fisket var det 5 plasser som var ryddet for løv på bunn. I hver av disse åpningene sto det en solabbor. Hele tiden jaget dem unna sørv som kom innenfor plassen deres. Fisket opp 2 av disse fine fiskene.

Art nummer 43.
Reiste så videre til Kasut får å prøve på trepigget stingsild. Har "sliti" med å få den før. Brukte 28 krok og en bitteliten maggotbit. Tok ikke lange tiden før denne kjempen tok. 1,1 gram.

Art nummer 44.

Prøvde også litt på karpene som sto i overflaten langs land. Det var veldig vanskelig å fiske der. Tett vegitasjon langs kanten og mye trær som lå i vannet. Så karper på kanskje 3 kilo 2 meter utenfor meg, men kom ikke ut til dem pga. at det var så tett der. Fikk til slutt maisen uti rett foran en karpe. Denne tok, men satt ikke. Hadde høy puls da.

Så også to solabborer der. Er nok noen "luringer" som har tatt dem med fra Asker å satt ut.

På vei hjem reiste jeg innom en brygge mellom Nærsnes og Slemmestad. Der så jeg noen kutlinger sammen med bergnebben på bunn. Fisket opp noen av disse. Største var 11,4 gram.

Art nummer 45.


Fikk i tilegg pers på horngjel. 350 gram og 74 cm.


Persen også på bergnebb. 80 gr.


Fornøyd med 3 nye arter på en dagstur.